Dr. Ruzsa Mária házi gyermekorvos
Időpontfoglalás Nem kötelező oltások Tájékoztató szülők részére Orvosi ügyelet Gyógyszertári ügyelet
Koronavírus információk

Információk a nem kötelező védőoltásokról

Kérem a szülőket, hogy ellenőrizzék a gyermekek agyhártyagyulladásra adott oltásait, és az emlékeztető oltásokról kérjenek tanácsot.

A meningococcus elleni oltásokról részletes tájékoztatást lentebb olvashatnak.

A pneumococcus elleni védőoltás is nagyon fontos! Azok az általános iskolás / középiskolás gyermekek, akik kisgyermekként Prevenar oltásban nem részesültek, fontos lenne, hogy megkapják ezt a védőoltást.

A nem kötelező védőoltások beadása előzetes egyeztetés alapján történik.

2 éves kor felett a nem kötelező védőoltások beadásának díja 2000 Ft (kivétel infuenza védőoltás).

Dr. Ruzsa Mária

Házi Gyermekorvosok Egyesülete

Információk a meningococcus fertőzés elleni védőoltásról

A meningococcus baktérium okozta súlyos, rendkívül gyors lefolyású megbetegedés (vérmérgezés, agyhártyagyulladás) Magyarországon ritkán, évente 30-50 esetben fordul elő, a kórokozó többnyire a baktérium B vagy C típusa.

A múlt évben 36 eset került bejelentésre, ennek háromnegyede B csoportú volt. Kilenc beteget veszítettünk el, a halálozás tehát 25% volt, ami nemzetközi mértékkel mérve igen magasnak mondható (az európai átlag 8%).

A betegség megelőzésének legeredményesebb módszere a védőoltás. Jelenleg mindkét, hazánkban gyakran előforduló szerocsoport (B és C) ellen hatékony vakcinával rendelkezünk, és forgalomban van az Európa több országában előforduló W135 valamint a már hazánkban is felbukkant Y szerocsoportok ellen is védettséget biztosító négykomponensű (A,C,Y,W135) oltóanyag is.

A fertőzés csecsemőkorban a leggyakoribb, ezért a betegség védőoltással történő megelőzéses ebben az életkorban kiemelt jelentőségű. Az oltási sorozat ilyenkor több, néhány héttel egymást követve alkalmazott oltásokból áll.

Minthogy a vakcina által biztosítható védelem még így sem életre szóló, a csecsemőkorban adott C típusú védőoltás ismétlése 5-6 év után, de a fertőzés emelkedő kockázata miatt legkésőbb serdülőkorban ajánlott. Ekkor javasoljuk a Meningococcus-B elleni, Bexsero nevű védőoltást is azoknak, akik ilyen oltást korábban még nem kaptak.

Csecsemőkorban a C típus elleni védőoltás ára államilag támogatott, két éves kor felett a vakcinák vény ellenében az alábbi árakon szerezhetők be:
   MenC ellen: NeisVacC, Menjugate
   MenACWY ellen: Menveo, Nimenrix
   MenB ellen: Bexsero

A védőoltással kapcsolatos teendőket beszélje meg gyermekorvosával!

Budapest, 2016.

A www.drruzsa.hu oldal üzemeltetője a PlanoMed Egészségügyi Szolgáltató Kft., Adószám: 24906546-1-13, Cégjegyzékszám: 13-09-169631, Bejegyezve: 2014.03.14
Székhely: Vác, Altány út 26., Telephely: Vác, Deákvári főtér 29. gyermekorvosi rendelő, Tel.: 06 27 412545, E-mail: info@drruzsa.hu
Tárhely szolgáltató: BIT-Hungary Kft. (1037 Budapest, Kunigunda útja 15., Tel.: 06 1 4361015, E-mail: info@bit-hungary.hu)